U bent hier:

Veelgestelde vragen

Hieronder staan een aantal veelgestelde vragen over lidmaatschap, boeken en andere vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kan je altijd mailen naar bestuur@labyrintleiden.nl of langskomen in ons verenigingshok (SA55)!

Onderstaande vragen staan hieronder uitgelegd. 

Lidmaatschap 
1. Hoe kan ik lid worden van Labyrint?
2. Word ik automatisch uitgeschreven bij Labyrint als ik niet langer studeer aan de Universiteit Leiden? ​​​​
3. Hoe betaal ik voor mijn lidmaatschap? 

Voordelen lidmaatschap 
4. Wat zijn de voordelen van lid worden bij Labyrint? 
5. Waar kan ik het deSofa magazine vinden? 
6. Hoe kan ik foto's van activiteiten bekijken? 

Boeken 
7. Mijn boeken zouden er al moeten zijn, maar zijn nog niet bezorgd. Wat is er aan de hand? 
8. Waar kan ik vinden welke boeken in nodig heb voor mijn studie? 
9. Ik ben nog geen lid, maar wil wel mijn boeken bestellen via de webshop van Labyrint. Kan dat? 
10. Kan ik mijn tweedehands boeken via Labyrint verkopen?
11. Ik zit momenteel in het buitenland. Is het mogelijk mijn boeken naar het buitenland te laten sturen? 

Activiteiten 
12. Hoe koop ik een ledenkaartje? 
13. Kan ik naar jullie evenementen komen als ik nog geen 18 ben? 

Inlogsysteem
14. Hoe kan ik inloggen op de website van Labyrint?  
15. Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen? 
16. Wat is mijn gebruikersnaam van Labyrint? 
17. Ik heb geen mail gekregen met inloggegevens, wat moet ik nu doen? 
18. De link in de mail van 15 januari werkt niet meer, wat moet ik nu doen? 

Hoe kan ik lid worden van Labyrint?

Je kan je aanmelden in ons verenigingshok (SA55) of via de website (klik dan hier).

Word ik automatisch uitgeschreven bij Labyrint als ik niet langer studeer aan de Universiteit Leiden? 

Nee. Je moet je handmatig uitschrijven door dit formulier op onze website in te vullen. Uitschrijvingen via de mail zijn niet geldig, vul dus altijd het formulier op de website in! Belangrijk: uitschrijven moet vóór 1 augustus, wees hier dus op tijd mee als je stopt met studeren.

Hoe betaal ik voor mijn lidmaatschap? 

Het contributiegeld zal in november automatisch geïncasseerd worden kort nadat de studiefinanciering gestort is. Mocht deze incasso niet succesvol zijn, zullen er twee andere automatische incasso momenten plaatsvinden. Dit jaar zullen deze waarschijnlijk in februari en mei zijn. Je zal minimaal veertien dagen voor de eerste incasso op de hoogte worden gesteld van de automatische incasso middels een vooraankondiging.

Wat zijn de voordelen van lid worden bij Labyrint? 

Er zijn vele redenen om lid te worden bij Labyrint! Allereerst krijg je korting als je je boeken bestelt wanneer je lid bent bij Labyrint. Dit kan oplopen tot 20%. Ook hebben wij dit jaar een deal met JoHo. Zij leveren psychologie samenvattingen. Wanneer je lid bent bij zowel JoHo als Labyrint kan je extra samenvattingen krijgen en dan betaal je ook minder. Daarnaast kan je korting krijgen op je bijlessen van TentamenTrainingen.nl
Naast deze voordelen biedt Labyrint veel leuke sociale en studiegerelateerde activiteiten zoals feestjes, borrels, reisjes, lezingen en workshops. Zo organiseert Labyrint ook jaarlijks een groot psychologie congres waar je je meer kan oriënteren op wat je wilt doen met de studie. Je kan als Labyrint lid ook helpen met het organiseren van deze activiteiten door plaats te nemen in een commissie. Ook is het belangrijk om te weten dat niks verplicht is en je zo actief kan worden als je zelf wilt. Hiernaast heeft Labyrint ook een eigen magazine, genaamd deSofa. Dit blad is beschikbaar voor alle leden en komt drie keer per jaar uit. 

Waar kan ik het deSofa magazine vinden?

Je kan de deSofa hier vinden als je lid bent van Labyrint.

Hoe kan ik foto’s van activiteiten bekijken?

Foto’s van activiteiten blijven twee weken nadat ze online gezet worden op de openbare website staan. Daarna moet je inloggen om de foto’s te kunnen bekijken.

Mijn boeken zouden er al moeten zijn, maar zijn nog niet bezorgd. Wat is er aan de hand?

Je kunt het beste onderwijs@labyrintleiden.nl mailen, zodat de Commissaris Carrière & Onderwijs in het systeem kan kijken wat de verwachte leverdatum is. Ook kun je de boekenleverancier bellen op het nummer 088-203 03 69 tussen 8:30 en 17:00 uur, zodat je direct de reden uit kunt vragen van de vertraging. We raden je wel aan om direct te bellen wanneer ze open gaan om 8:30, omdat de wachtrij erg op kan lopen naarmate de dag vordert. 

Waar kan ik vinden welke boeken ik nodig heb voor mijn studie?

Je kunt dit vinden op deze pagina voor het dichtstbijzijnde semester. Deze boeken zijn opgegeven door ons in overleg met de docenten, dus je hebt zeker de goede boeken! De boeken van het nieuwe semester volgen zo snel mogelijk.

Ik ben nog geen lid, maar wil wel mijn boeken bestellen via de webshop van Labyrint. Kan dat?

Om boeken (met korting) te bestellen via de webshop van Labyrint dien je eerst lid te worden. Dit kan via deze pagina. Wanneer je via deze pagina lid bent geworden kan het even duren voordat je je inloggegevens per mail ontvangt. Let op, als je lid bent van Labyrint en je boeken wilt bestellen moet je eerst inloggen op de website. Daarna kan je naar de webshop gaan, hier moet je vervolgens inloggen met je Studystore gegevens. Let op, deze kunnen verschillen van je Labyrint inloggegevens. 

Kan ik mijn tweedehands boeken via Labyrint verkopen? 

Dat kan! Klik hier om met de ISB nummers van je oude boeken te kijken of ze geld nog opbrengen.

Ik zit momenteel in het buitenland. Is het mogelijk mijn boeken naar het buitenland te laten sturen? 

Dat is mogelijk! De kosten hiervoor bedragen €9,95. 

Hoe koop ik een ledenkaartje?

Als je lid bent bij Labyrint kan je kaartjes voor activiteiten voor een ledenprijs kopen. Hiervoor moet je inloggen op de website en naar de juiste activiteit gaan.

Kan ik naar jullie evenementen komen als ik nog geen 18 ben? 

Bij de meeste evenementen is dit geen probleem. Echter zijn de labyrintfeesten een uitzondering. Deze feesten zijn alleen toegankelijk voor mensen van 18 jaar en ouder. Dit ligt vaak aan de locatie van het feest, zij laten geen minderjarigen binnen en daarom moeten wij ons hier ook aan houden. 

Hoe kan ik inloggen op de website van Labyrint?

Je kan hier inloggen met je emailadres als gebruikersnaam en een door jou gekozen wachtwoord. Je hebt een mail gehad met een link om je wachtwoord aan te passen. Mocht je je wachtwoord niet meer kunnen vinden, dan kan je altijd op ‘wachtwoord vergeten’ klikken.

Hoe kan ik mijn persooonlijke gegevens wijzigen?

Je kan inloggen op de website en onder ‘Mijn profiel’ je adresgegevens wijzigen. Het is niet mogelijk om zelf andere gegevens te wijzigen, zoals emailadres of bankrekeningnummer. Neem hiervoor contact op met secretaris@labyrintleiden.nl.

Wat is mijn gebruikersnaam van Labyrint?

Je gebruikersnaam is het emailadres dat bij ons bekend is. Op dit emailadres krijg je onze nieuwsbrief en andere berichten. Als je deze wilt wijzigen, neem dan contact op met secretaris@labyrintleiden.nl.

Ik heb geen mail gekregen met inloggegevens, wat moet ik nu doen? 

Wanneer je al langer lid bent van Labyrint en nog geen mail hebt ontvangen met inloggevens kan je mailen naar bestuur@labyrintleiden.nl. Dan zal je een nieuwe link toegesturud krijgen. Wanneer je net lid bent geworden van Labyrint, moet je inschrijving eerst handmatig door ons verwerkt worden. Dit kan eventjes duren, daarom zal je de mail met inloggegevens ook wat later krijgen. 

De link in de mail van 15 januari werkt niet meer, wat moet ik nu doen? 

Na ongeveer twee weken verloopt de link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Wanneer je nog geen nieuw wachtwoord hebt ingesteld kan je op 'wachtwoord vergeten' klikken om alsnog een nieuw wachtwoord te installeren. De link in de mail is niet meer nodig. 

Sponsoren