U bent hier:

Symposium: Psychology Applied to the Modern World

06/06/2023

Op maandag 8 mei vond het symposium “Psychology Applied to the Modern World: different perspectives on the field of marketing and economics” plaats, georganiseerd door de Netwerkcommissie. Het was een avond vol informatieve presentaties over verschillende topics binnen marketing en economie. Trudelies opende de avond met een zeer interessante presentatie over haar vele jaren ervaring bij verschillende bedrijven door marketing strategieën op te stellen. Lisa Bloks nam als tweede spreker plaats op de avond. Zij vertelde over dat sommige bedrijven vooral gefocust zijn op winstgevendheid, terwijl de behoeften van consumenten hier wellicht niet op aansluiten. Daarom is het belangrijk om ‘User Experience’ te onderzoeken en hierop in te spelen.

Na de eerste twee presentaties van Trudelies en Lisa vond het diner plaats. Iedereen heeft kunnen genieten van een heerlijk Mediterraans buffet onder het genot van een drankje. Vervolgens nam Jeroen van Keeken het woord over social advertising en zijn rol in social media advertising bij American Express. Jeroen vertelde over hoe merken zich willen identificeren op social media en hoe zij zich hieraan proberen te conformeren. De avond werd afgesloten door de presentatie van Steven Sweldens, met een meer theoretische kijk op consumentengedrag en marketing. Verschillende theorieën en principes werden aan het licht gebracht. Het was een passend afsluitende presentatie, waarin alle praktijkvoorbeelden van eerdere sprekers terug konden worden gevonden in de theorie.

Al met al was het een zeer geslaagde avond met een goede afwisseling van sprekers. De avond werd afgesloten met een borrel, waarin iedereen nog even gezellig met elkaar kon na bespreken of gewoon lekker kon kletsen.

Sponsoren